משך השהיה במיון סורוקה – הקצר ביותר בין בתי החולים הגדולים בישראל

בית חולים סורוקה

כך עולה מדו"ח של משרד הבריאות, שבדק את משכי השהייה ואת כמות הפניות החוזרות תוך 48 שעות במחלקות לרפואה דחופה בבתי החולים בישראל. ד"ר דן שוורצפוקס, סגן מנהל המרכז הפואי סורוקה ומנהל המיון הפנימי במלר"ד: "המחלקה לרפואה דחופה בסורוקה, מוכיחה שוב שקיצור זמני השהייה אפשרי, בלי לפגוע באיכות הטיפול".

לאחרונה פרסם משרד הבריאות את הממצאים של דו"ח זמני השהייה במלר"דים בבתי החולים בישראל. מהנתונים עולה כי מחצית מהמבקרים במלר"ד של המרכז הרפואי סורוקה משתחררים לביתם או מתאשפזים במחלקות אשפוז בתוך פחות מ-2.7 שעות, לאחר שהשלימו בדיקות אבחון, יעוצים רפואיים ופעולות אבחנתיות או טיפוליות נוספות.

על אף היותו הגדול והפעיל בישראל עם 206 אלף מטופלים בשנה, המלר"ד בסורוקה מדורג בין חדרי המיון הגדולים במקום הראשון בזמני השהייה הכוללים ועם שיעור של 4.6% בביקורים חוזרים בתוך 48 שעות מהשחרור בהשוואה לממוצע  של 5.08% בבתי החולים הגדולים בישראל , ורק שני אחוזים מהמטופלים שוהים בו יותר מתשע שעות בהשוואה לממוצע של  8.6% בבתי חולים הגדולים בישראל .

תוצאה זו מעידה על עבודת הצוות והמחוייבות של צוותי המחלקות לרפואה הדחופה בבית החולים ולמתן טיפול איכותי, זמין ונגיש לתושבי הנגב.

לדברי ד"ר דן שוורצפוקס, סגן מנהל המרכז הרפואי סורוקה ומנהל המיון הפנימי במלר"ד "המחלקה לרפואה דחופה בסורוקה מוכיחה שוב שקיצור זמני השהייה אפשרי, בלי לפגוע באיכות הטיפול. הצלחנו לקצר את משך השהייה בלי לאשפז יותר ובלי שיעלה שיעור הביקורים החוזרים בתוך 48 שעות. הטמענו תהליכים לייעול העבודה, כגון: פרויקט של "מנהל אתר מיון" שבמרכזו רופא ואחות ממיינים מקבלים יחד את המטופל. הרופא קובע כבר בשלב הראשוני את קדימות הטיפול, מבצע אבחון ראשוני ומשייך כל מטופל לרופא שאחראי עליו במשך שהותו במיון. בנוסף, אין ספק ששיתוף פעולה עם המערכים השונים בבית החולים מאפשר לנו להתייעל ולהגיע להישגים המרשימים שלהם זוכה המלר"ד בסורוקה והכול למען רווחת המטופלים".

ד"ר שוורצפוקס מסביר: "כדי לקבל החלטות טיפוליות, המטופל במלר"ד עובר כמה בדיקות וייעוצים של רופאים מתחומים שונים שלהם זמן המתנה. אנו עושים הכול כדי שזמן השהייה יהיה קצר, נעים ואפקטיבי ביותר תוך הבטחת איכות הטיפול – משימה שכולנו נרתמים למימושה".

ד"ר שלומי קודש, מנהל המרכז הרפואי סורוקה, הוסיף: "המחלקות לרפואה דחופה, שהמטופלים מגיעים אליהן ברגעיהם הקשים, הן נקודת המפגש הראשונה של המטופלים עם בית החולים ואיכות הטיפול והשירות הניתנות בהן משפיעות באופן משמעותי מאוד על התוצאות הרפואיות של המטופלים. הפעלת מערך גדול ואינטנסיבי שכזה 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע, היא מורכבת ומאתגרת במיוחד. להישג הראוי להערכה, שותפים בראש ובראשונה כל צוות המלר"ד ויחד איתם צוותים ממערכים רבים בבית החולים, ושיתוף הפעולה של כולם הניב את ההישג המרשים".