מהן הדרישות להיות אם פונדקאית?

תהליך הפונדקאות היה לחלק בלתי נפרד מהחיים. הרבה זוגות שאינם מצליחים להביא ילד לעולם, בין שהם סטרייטים, הומואים או לסביות, נעזרים בשירתי הפונדקאות. עבור השירות עליהם לשלם מאות אלפי שקלים, אך בסופו של דבר הם מקבל את התינוק שהם כל כך כמהים אליו. תהליך הפונדקאות כולל לא מעט שלבים וכן דרישות מהאם הנושאת.

מה הדרישות להיות אם פונדקאית?

כדי להיות אם פונדקאית ולשאת את התינוק תשעה חודשים עד ללידה, על האם הנושאת לעמוד בכמה קריטריונים חשובים שללא עמידה בהם אי אפשר להתחיל בתהליך הפונדקאות. קריטריונים אלה כוללים את התנאים הבאים:

  • גיל המועמדת נע בין: 22-39
  • לידה של ילד אחד עד ארבעה ילדים
  • האם הנושאת לא עברה יותר מניתוח קיסרי אחד
  • ללא סיכונים שונים בהריונות הקודמים כגון: סוכרת הריון, רעלת הריון, הריון מחוץ לרחם
  • האם הנושאת אינה סובלת מווירוסים של מחלות מין כמו קנדילומה או וירוס בצוואר הרחם כמו פפילומה
  • ללא עבר פסיכיאטרי, האם המועמדת לפונדקאות לא נוטלת תרופות פסיכיאטריות

אם המועמדת אינה עונה באופן חיובי על אחד מהקריטריונים שהוצגו היא יכולה להמשיך בתהליך הפונדקאות. בסופו של דבר מה שחשוב שהאישה שנכנסת לתהליך הפונדקאות תהיה בריאה בגופה ובנפשה ותביא ילד בריא.

מהו התהליך שעל האם הפונדקאית לעבור?

כדי להיות פונדקאיות יש צורך לעבור תהליך הכולל כמה שלבים, בסיום התהליך ולאחר אבחון האם על ידי כל אחד מהשלבים אפשר להגיע להחלטה אם האם פונדקאית מתאימה לתהליך או לא. שלבי הפונדקאות כוללים את השלבים הבאים:

שלב ראשון – בשלב זה יש לבצע בדיקות רפואיות כדי לבדוק את מצב בריאותה של האם לעתיד. באמצעות המידע שמתקבל בבדיקות אפשר לדעת אם האם פוריה ובריאה להיכנס להריון או לא. על האם לעתיד לדעת שעליה להיכנס לטיפולי פיריון שבהם עליה לקחת הורמונים במינון נמוך ולהגיע לבדיקות מעקב הכוללות בדיקות אולטרסאונד ובדיקות דם על שאפשר יהיה להכניס ברחמה את העובר.

שלב שני – בשלב זה האם הפונדקאית מקבלת הסבר על התמורה הכספית שהיא מקבלת עבור התהליך שהיא עוברת. הסברת התגמול הכספי וכל הידע שאמורה לקבל הפונדקאית עוזר לה לקבל את ההחלטה הנכונה להמשך התהליך ולהתקדם.

שלב שלישי – בשלב זה מתבצע ביקור בביתה של הפונדקאית לראות היכן היא חיה והאם תנאי החיים שהיא חיה מתאימים לתהליך שהיא עומדת לעבור. ישנן נשים אשר תנאי המגורים שלהן אינן מתאימים לתהליך שאותו היא עוברת ובמצב כזה יש צורך לחשוב שוב או לא להמשיך עם המתמודדת.

שלב רביעי – בשלב זה מתבצע אבחון פסיכולוגי כדי לאבחן האם המעומדת מנהלת אורח חיים בריא ונורמטיבי או שהיא סובלת מבעיות רגשיות אשר עלולות להפריע לה במהלך התהליך ואף להזיק לה. חשוב שהאם המועמדת תהיה פנויה לתהליך שאותו היא עוברת.

שלב חמישי – בשלב זה על המועמדת לחתום על הסכם משפטי אשר אינו מאפשר לה לעזוב באמצע התהליך, בהסכם זה יש את כל הזכויות והחובות שלה במהלך התהליך.

שלב שישי ואחרון – בשלב זה מקבלים אישור ועדה על אישור ההסכמים לתהליך הפונדקאות ומתחילים בתהליך. את האישור מקבלים לאחר שיחה עם פסיכולוג ועו"ד עם המועמדת בסופו היא חותמת ומאשרת.